,,რაიონის მომქმედი ტაძრები“


პროექტის სახელწოდება : ,,რაიონის მომქმედი ტაძრები“
პროექტის  აქტუალობა:  გამოკითხვით, მოსწავლეებთან ურთიერთობაში შევამჩნიე, რომ  მოსწავლეები ვერ ერკვევიან რაიონში მომქმედ კულტურულძეგლების და კერძოდ საეკლესიო ტაძრების აქტუალობაში. ამისთვის გადავწყვიტე ჩამერთო მშობლებიც და შეგვესწავლა ტაძრების მნიშვნელობა, ეკლესიის და მისი როლი თანამედროვე ცხოვრებაში. რის შემდეგ მოსწავლეები დაინტერესდნენ პროექტის თემით.
პროექტში მონაწილენი: მოსწავლეები V-IX კლასის ჩათვლით, მშობლები,მეუფე, ბიბლიოთეკარი, ისტორიის მასწავლებელი და დამრიგებელი.
პროექტის ხანგრძლივობა: 3 კვირა (20.IX-დან 10.X-მდე.)
პროექტის მიზნები: მოსწავლეთა და  მშობლის ჩართულობა რაიონის მომქმედი საეკლესიო ტაძრების აქტუალობაზე, მირებული ინფორმაციის სწორად გაგება გაანალიზება.
ზოგადი განათლების ეროვნული მიზანი:
ა) ქვეყნის ინტერესების, ტრადიციებისა და ღირებულებების მიმართ საკუთარი პასუხისმგებლობის გააზრება;
ზ) კომუნიკაცია ინდივიდებთან და ჯგუფებთან;
თ) იყოს კანონმორჩილი, ტოლერანტი მოქალაქე.
პროექტის ამოცანები:

  • სამუშაო გეგმის შემუშავება
  • დავალებების გადანაწილება
  • ინფორმაციის მოძიება ინტერნეტის საშუალებით
  • დისკუსია, ფილმის ჩვენება
  • შეძენილი ინფორმაციების დახარისხება და პრეზენტაციისათვის მზადება
  • კედლის გაზეთის და ბუკლეტების შექმნა
  • პროექტის პრეზენტაცია

         

მოსალოდნელი შედეგები:
მოსწავლეებს განუვითარდებათ მასალის მოძიების, დახარისხების და ანალიზის უნარი.
მოსწავლეები, მშობლები და მასწავლებელი ამ პროექტზე მუშაობის პროცესში უფრო დაუახლოვდებიან ერთმანეთს.
საფუძველი ჩაეყრება მოსწავლეთა თანამშრომლობას, მათგან გუნდის შექმნას.
მოსწავლეები პროდუკტიულად ითანამშრომლებენ ერთმანეთთან.
საერთო საქმის კეთებით შეძლებენ ერთიანობისა და ეთიკური ქცევის დემონსტრირებას.
ადამიანური რესურსი: - მოსწავლეები,  დამრიგებელი,  მეუფე, ბიბლიოთეკარი, მშობლები და ისტორიის მასწავლებელი.
მატერიალური რესურსი: - პროექტორი-1,  ნოუთბუქი-1, ფოტოები, ვიდეო რესურსი, საკანცელარიო საშუალებები.
ამოცანების განსახორციელებლად საჭირო საქმიანობები:
 ჩავატარებ მოსამზადებელ სამუშაოებს და განვახორციელებ შემდეგ აქტივობებს:
პირველი აქტივობა: მინი ლექცია და დისკუსია, რამდენად ვიცნობ ჩემს რაიონში არსებულ ტაძრებს, ამით ხდება დაინტერესება მოსწავლეების, მათ შევთავაზებ პროექტზე მუშაობას და შევიმუშავებ სამუშაო გეგმას დავალებებს გადანაწილება მოხდება შესააბამისად განსხვავებული ინტერესისა და საჭიროებების მქონე მოსწავლეთათვის.
 მოსწავლეებს დავყოფ სამ ჯგუფად.
მეორე აქტივობა: პირველმა ჯგუფმა მოიძიოს რაიონის ცენტრში მომქმედი ტაძრის შესახებ ინფორმაცია, მის დაარსებაზე და ტაძრის ისტორიაზე. მეორე ჯგუფმა მოიძიოს ინფორმაცია არქიტექტურაზე და მხატვრობაზე. მესა ჯგუფი კი ფააკეთებს ფოტო-ვიდეო გადაღებას და მოამზადებს პატარა ფილმს, აკეთებს პრეზენტაციას.
მესამე აქტივობა: მოვიწვევ მეუფე კონსტანტინეს, განვახორციელებტ ფილმის ჩვენებას, რომელსაც დაესწრება:თემი, მშობლები და მოსწავლეები. მეუფე ისაუბრებს რაიონში მომქმედ ეკლესიის მნიშვნელობაზე და მის აქტუალობაზე.

შემდეგ ეტაზე მოხდება მოძიებული ინფორმაციის დამუშავება
შეიქმნება პროექტის ამსახველი ბუკლეტი და კედლი გაზეთი, რომელიც გაიკვრება თვალაჩინო ადგილას
პროექტის დასასრულს გაიმართება პროექტის პრეზენტაცია, სადაც მოწვეული იქნება სხვა სკოლის წარმომადგენლები, მშობლები და ადმინისტრაცია.
ხელისშემშლელი ფაქტორები: პროექტის განხორციელების ეტაპებზე შეიძლება გამოიკვეთოს რისკები და ხელისშემშლელი ფაქტორები შესასრულებელი დავალებების ვადები, (ალტერნატივა -გამოვიყენებთ ინფორმაციის დამუშავება დახარისხების დროს ასევე პროექტის პრეზენტაციის დროს  ), მოწვეული მშობლების, სტუმრების დათქმულ შეხვედრებს, დისკუსიის დროს მათი გადატვირთული განრიგიდან გამომდინარე, (ალტერნატივა სკოლის  მასწავლებელი, სკოლის ექიმი)
პროექტის შედეგები: 
მოსწავლეებს განუვითარდათ მასალის მოძიების, დახარისხების და ანალიზის უნარი.
მოსწავლეები, მშობლები და მასწავლებელი ამ პროექტზე მუშაობის პროცესში უფრო დაუახლოვდნენ  ერთმანეთს.
საფუძველი ჩაეყარა მოსწავლეთა თანამშრომლობას, მათგან გუნდის შექმნას.
მოსწავლეებმა პროდუკტიულად ითანამშრომლეს ერთმანეთთან.
საერთო საქმის კეთებით შეძლეს ერთიანობისა და ეთიკური ქცევის დემონსტრირება.

პროექტის ხელმძღვანელი: მალინა ჭანტურია
ბიუჯეტი: სკოლის ბაზაზე
პროექტის ვებ გვერდი/ბლოგი:
სამუშაო  გეგმა

   პროექტის შუალედური და საბოლოო შეფასება:
მონიტორინგი/ შეფასება
ვის მიერ
როდის
რა კრიტერიუმებით
პირველი შუალედური მონიტორინგი
მასწავლებელი, მოსწავლეები
23.IX.2019წ.
პროექტზე მიმდინარეობის პროცესში მოსწავლეებზე დაკვირვების ცხრილი
მეორე შუალედური მონიტორინგი
მასწავლებელი
26.IX.2019წ.
პროექტის მიმდინარეობის მონიტორინგი
საბოლოო შეფასება
მოსწავლეები
11.X.2019წ.
პრეზენტაცია


        პროექტის მიმდინარეობის მონიტორინგი:
პროექტის მონიტორინგისთვის საჭირო საქმიანობები
მონიტორინგის ინდიკატორები
თარიღი
1.      ვამოწმებთ მოსწავლეების მიერ მოძიებულ ინფორმაციის სანდოობას
ვამოწმებთ მოძიებული ინფორმაციის, გამოყენებული ლიტერატურის, ინტერნეტსაიტების და სხვადასხვა წყაროების სანდოობას
27.IX.2019წ.
2.      ვამოწმებთ პროექტის მიმდინარეობის შესაბამისობას თემასთან
მათ მიერ მოძიებულ ინფორმაციას ვაკავშირებთ თემასთან და ვუკეთებთ ანალიზს
30.IX.2019წ.
3.      შედგა თუ არა ჯგუფის წევრებს შორის თანამშრომლობა
ვაკეთებთ ანონიმურ გამოკითხვას ჯგუფის წევრებს შორის
1.X.2019წ.
4.      ართმევენ თუ არა დაკისრებულ მოვალეობებს თავს
ვაკვირდებით მოსწავლეებს, რამდენად ართმევენ თავს დაკისრებულ მოვალეობებს
4.X.2019წ.
5.      იცავენ თუ არა დროის ლიმიტს
ვამოწმებთ პროექტის გეგმაში გაწერილ დროის ლიმიტს
8.X.2018წ.

პროექტის განხორციელების პროცესში მოსწავლეებზე დაკვირვების ცხრილი
დაკვირვების საგანი
კომენტარი
შედგა თუ არა თანმშრომლობა
დიახ
იყვნენ თუ არა მოსწავლეები მოტივირებულნი და რამ განაპირობა მოტივაცია
დიახ
ჰქონდა თუ არა მათ შეხვედრებს პროექტის განხორციელებისას სისტემატური და საქმიანი ხასიათი
დიახ
იყვნენ თუ არა ჯგუფში პასიური მოსწავლეები და რა იყო მათი პასიურობის მიზეზი. იმოქმედა თუ არა პროექტის განხორციელების პროცესმა მათ მოსწრებაზე
პასიური მოსწავლეები არ იყვნენ, რადგან პროექტზე მუშაობა მათთვის ძალიან საინტერესო და სახალისო იყო.





Комментариев нет:

Отправить комментарий