პროექტის სახელწოდება: ერთად ვნახოთ ,, კონსტანტინე გამსახურდიას“
სახლ-მუზეუმი’’
პროექტის აქტუალობა: მოსწავლეებთან საუბრის დროს,
შევამჩნიე რომ მოსწავლეების უმრავლოსობა არ იცნობს დიდი ქართველი მწერლის
კონსტანტინე გამსახურდიას სახლი-მუზეუმს, რომელიც ჩვენს რაიონშია. მივაწოდე
ინფორმაცია გამოჩენილი მწერლის ავტობიოგრაფიაზე, მის შემოქმედებაზე და საკითხის
მიმართ დაინტერესებამაც იმატა . გადავწყვიტეთ მოგვეწყო ექსკურსია.
პროექტში
მონაწილენი: მე-9 კლასის
მოსწავლეები, მშობლები, სკოლის ბიბლიოთეკარი, კლასის დამრიგებელი, სკოლის დირექტორი,
გეოგრაფიის მასწავლებელი, ისტორიის მასწავლებელი, ხელოვნების მასწავლებელი დ ექიმი.
პროექტის
ხანგრძლივობა: 3 კვირა.(15.10.-2.11.2018წ)
პროექტის მიზნები: მოსწავლეთა ერთ გუნდად ჩამოყალიბება, მშობელთა ჩართულობა.
ინფორმაციის შეგროვება დახარისხება.
ზოგადი განათლების ეროვნული მიზანი:
ა) ქვეყნის ინტერესების, ტრადიციებისა და ღირებულებების მიმართ საკუთარი პასუხისმგებლობის გააზრება;
ე) იყოს შემოქმედი, თავად შექმნას ღირებულებები და არ იცხოვროს მხოლოდ არსებულის ხარჯზე;
ვ) საკუთარი შესაძლებლობებისა და ინტერესების უწყვეტი განვითარება . ზ) კომუნიკაცია ინდივიდებთან და ჯგუფებთან;
ე) იყოს შემოქმედი, თავად შექმნას ღირებულებები და არ იცხოვროს მხოლოდ არსებულის ხარჯზე;
ვ) საკუთარი შესაძლებლობებისა და ინტერესების უწყვეტი განვითარება . ზ) კომუნიკაცია ინდივიდებთან და ჯგუფებთან;
პროექტის ამოცანები:
სამუშაო გეგმის შემუშავება.
· დავალებების გადანაწილება.
· ინფორმაციის მოძიება ინტერნეტის საშუალებით.
· დისკუსია, ფილმის ჩვენება.
· შეძენილი ინფორმაციების დახარისხება და პრეზენტაციისათვის მზადება .
· კედლის გაზეთის და ბუკლეტების შექმნა.
· პროექტის პრეზენტაცია.
მოსალოდნელი შედეგები: მოსწავლეებს
განუვითარდებათ მასალის მოძიების, დახარისხების ანალიზის უნარი, მოსწავლეები და მათი
მშობლები არაფორმალურ გარემოში დაუახლოვდებიან და გაიცნობენ ერთმანეთს. გაიგებენ ერთმანეთის
პოზიტიურ მხარეებს. საფუძვლი ჩაეყრება მოსწავლეთა თანამშრომლობას , საერთო საქმის ერთად
კეთებას შეძლებენ ერთიანობის და ეთიკური ქცევის
დემონსტრირებას.
ადამიანური რესურსი: - მოსწავლეები, დამრიგებელი, მშობლები, ბიბლიოთეკარი და ექიმი.
მატერიალური რესურსი: - პროექტორი-1,
ნოუთბუქი-1, ფოტოები, ვიდეო რესურსი ინტერნეტიდან.
ამოცანების განსახორციელებლად საჭირო საქმინობები:
·
პროექტის შესახებ ინფორმაციის
მიწოდება , მოძიება დამუშავება და დახრისხება.
·
კომუნიკაცია.
·
ჯგუფის დაყოფა და კვლევის
განხორციელება
·
მშობელთა კრება, პროექტის
და ექსკურსიის შესახებ ინფორმაციის მიწოდება.
·
შეხვედრა ბიბლიოთეკართან
.
·
ექსკურსიის მოწყობა
- პრეზენტაციის წარდგენა.
·
შემეცნებითი გასართობი აქტივობები,
მოსწავლეთა და მშობელთა ჩართულობაზე.
·
მოსამზადებელი სამუშაოები განხორციელდება შემდეგი აქტივობებით.
აქტივობა
N1
მინი ლექცია
და დისკუსია , რამდენად ვიცნობთ ჩვენი რაიონის მკვიდრს, გამოჩენილ მწერალს მის
შემოქმედებას დავაინტერესებ მოსწავლეებს, შევთავაზებ პროექტზე მუშაობას და სამუშაო
გეგმის შემუშავებას.
აქტივობა
N2
მოსწავლეებს
დავყოფ ორ ჯგუფად , ერთ ჯგუფს დავავალებ ინფორმაციის მოძიება მმწერლის
შემოქმედებაზე, მეორე ჯგუფი გააკეთებს პრეზენტაციას.
აქტივობა
N3
პროექტორზე
ვუჩვენებ კ.გამსახურდიას ნაწარმოებიდან ფილმი ,, დიდოსტატის მარჯვენას’’
დაპაუზებით. ვიხილავთ საინტერესო მომენტებს და ვაკეთებთ ანალიზს.
ხელისშემშლელი ფაქტორები: შეიძლება ჯგუფის
რომელიმე წევრი ვერ გამოცხადდეს ექსკურსიის მოწყობის დროს და მასზე განაწილებული
სამუშაო გადანაწილდება სხვა მოსწავლეზე .
პროექტის შედეგები: ექსკურსიის შემდეგ მოეწყობა დისკუსია მოსწავლეები იმსჯელებენ
პროექტის გამხორციელების შედეგებზე.
1.
მოსწავლეებს განუვითარდათ
მასალის მოძიების, დახარისხებისა და ანალიზის უნარი.
2.
მოსწავლეები, მშობლები და
მასწავლებლები დაუახლოვდნენ ერთმანეთს.
3.
საფუძველი ჩაეყარა მოსწავლეთა
თანამშრომლობას და შეიქმნა მათგან გუნდი.
4.
მოსწავლეებმა შეძლეს ერთმანეთთან
თანამშრომლობა.’საერთო საქმის კეთებით შეძლეს ერთიანობის და ეთიკური ქცევის დემონსტრირება.
პროექტის ხელმძღვანელი: მალინა გაბელაია
ბიუჯეტი: სკოლის წილი
სამუშაო გეგმა
საპროექტო საქმიანობები პასუხისმგებელი პირი ვადები თვეების მიხედვით
შეფასება
პროექტის შუალედური და საბოლოო
შეფასება:
მონიტორინგი/
შეფასება
|
ვის მიერ
|
როდის
|
რა კრიტერიუმებით
|
პირველი შუალედური
მონიტორინგი
|
მასწავლებელი,
მოსწავლეები
|
18.10.2018წ.
|
პროექტზე მიმდინარეობის
პროცესში მოსწავლეებზე დაკვირვების ცხრილი
|
მეორე შუალედური
მონიტორინგი
|
მასწავლებელი
|
24.10.2018წ.
|
პროექტის მიმდინარეობის
მონიტორინგი
|
საბოლოო შეფასება
|
მოსწავლეები
|
2.11.2018წ.
|
პრეზენტაცია
|
პროექტის მიმდინარეობის მონიტორინგი:
პროექტის მონიტორინგისთვის
საჭირო საქმიანობები
|
მონიტორინგის
ინდიკატორები
|
თარიღი
|
1.
ვამოწმებთ მოსწავლეების მიერ მოძიებულ ინფორმაციის სანდოობას
|
ვამოწმებთ
მოძიებული ინფორმაციის, გამოყენებული ლიტერატურის, ინტერნეტსაიტების და სხვადასხვა
წყაროების სანდოობას
|
19.10.2018წ.
|
2.
ვამოწმებთ პროექტის მიმდინარეობის შესაბამისობას თემასთან
|
მათ მიერ მოძიებულ
ინფორმაციას ვაკავშირებთ თემასთან და ვუკეთებთ ანალიზს
|
22.10.2018წ.
|
3.
შედგა თუ არა ჯგუფის წევრებს შორის თანამშრომლობა
|
ვაკეთებთ ანონიმურ
გამოკითხვას ჯგუფის წევრებს შორის
|
26.10.2018წ.
|
4.
ართმევენ თუ არა დაკისრებულ მოვალეობებს თავს
|
ვაკვირდებით
მოსწავლეებს, რამდენად ართმევენ თავს დაკისრებულ მოვალეობებს
|
29.10.2018წ.
|
5.
იცავენ თუ არა დროის ლიმიტს
|
ვამოწმებთ
პროექტის გეგმაში გაწერილ დროის ლიმიტს
|
30.10.2018წ.
|
პროექტის განხორციელების პროცესში მოსწავლეებზე დაკვირვების
ცხრილი
დაკვირვების
საგანი
|
კომენტარი
|
შედგა თუ არა
თანმშრომლობა
|
დიახ
|
იყვნენ თუ
არა მოსწავლეები მოტივირებულნი და რამ განაპირობა მოტივაცია
|
დიახ
|
ჰქონდა თუ
არა მათ შეხვედრებს პროექტის განხორციელებისას სისტემატური და საქმიანი ხასიათი
|
დიახ
|
იყვნენ თუ
არა ჯგუფში პასიური მოსწავლეები და რა იყო მათი პასიურობის მიზეზი. იმოქმედა თუ არა
პროექტის განხორციელების პროცესმა მათ მოსწრებაზე
|
ჯგუფში პასიურობა
არ შეინიშნებოდა.ყველა მოსწავლე იყო აქტიური.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий