პროექტის სახელწოდება: ,,მეგობრობა გზად და ხიდად’’
პროექტის აქტუალობა: თანატოლებთან ურთიერთობა მნიშვნელოვან როლს თამაშობს მოზარდების პიროვნულ და სოციალურ განვითარებაში.ასაკის მატებასთან ერთად კლასებს შორის იმატა კონფლიქტურმა სიტუაციებმა გამოიკვეთა ე.წ „ყოჩები“.გაძნელდა ჯგუფური მუშაობის მართვაც.ერთ დღესაც ქუჩაში წავაწყდი მე-8 მე-9 კლასელთა კონფლიქტს. მეორე დღეს კი სკოლაში მშობლები მოვიდნენ და ესაუბრეს ბიჭებს, ჩვენ კი მასწავლებლებს დახმარება გვთხოვეს. ჩემთვის ნათელი გახდა, რომ მოსწავლეებს აქვთ დაბალი სოციალური უნარ-ჩვევები, ამიტომ ვერ ახერხებენ ააგონ და შეინარჩუნონ პოზიტიური ურთიერთობები. როგორ მართონ თავიანთი ემოციები. კლასებს შორის არსებულმა პრობლემებმა მიმიყვანა მოსწავლებთან ერთად პროექტზე მუშაობის იდეამდე.
პროექტში მონაწილენი: ქართული ენისა დალიტერატურის მასწავლებელი, მე-8,მე-9 კლასის მოსწავლეები, სამოქალაქო განათლების პედაგოგი.
პროექტის ხანგრძლივობა: 3 კვირა. (7.X-25.X.2019წ.)
პროექტის მიზნები:დავეხმარო მოსწავლეებს სოციალური უნარ-ჩვევების ამაღლებაში,როგორიცაა მოლაპარაკება თანამშრომლობა,კომპრომისი,ემოციების კონტროლი,კონფლიკტის გადაჭრის გზა.
ზოგადი განათლების ეროვნული მიზანი:
იყოსკანონმორჩილი, ტოლერანტიმოქალაქე:
განუვითარდეს სოციალური და სამოქალაქო კომპეტენციები: კონსტრუქციული თანამშრომლობა, კრიტიკული და შემოქმედებითი აზროვნება, შემწყნარებლობა, სხვისი უფლებების პატივისცემა და დემოკრატიული პრინციპების აღიარება.
ტექნოლოგიური თუ სხვა ინტელექტუალური მიღწევების ეფექტიანად გამოყენება; ინფორმაციის მოპოვება, დამუშავება და ანალიზი.
კომუნიკაცია ინდივიდებთან და ჯგუფებთან
პროექტის ამოცანები: სამუშაო გეგმის შემუშავება.
· დავალებების გადანაწილება.
· ინფორმაციის მოძიება ინტერნეტის საშუალებით.
· დისკუსია, ფილმის ჩვენება.
· შეძენილი ინფორმაციების დახარისხება და პრეზენტაციისათვის მზადება .
· კედლის გაზეთის და ბუკლეტების შექმნა.
· პროექტის პრეზენტაცია.
მოსალოდნელი შედეგები: მოსწავლებმა შეძლონ ინდივიდებთან და ჯგუფებთან კომუნიკაცია,იყვნენ შემწყნარებლები,იცოდნენ როგორ გამოიყენონ საკუთარი უფლებები და არ შეზღუდონ სხვისი უფლებები.ადამიანური რესურსი: - მოსწავლეები, სამოქალაქო განათლების მასწავლებელი, დამრიგებელი, ქართული ენის მასწავლებელი.
მატერიალური რესურსი: - პროექტორი-1, ტელევიზორი -ეკრანი -3. ნოუთბუქი-1, ფოტოები, ვიდეო რესურსი ინტერნეტიდან.
ამოცანების განსახორციელებლად საჭირო საქმიანობები:
ჩავატარებ მოსამზადებელ სამუშაოებს და განვახორციელებ შემდეგ აქტივობებს:
ამოცანა 1: პროექტის იდეის გასაცნობად,შევხვდი მოსწავლეებს და მშობლებს, გავესაუბრე პირად საკითხებზე და ვთხოვე დახმარება. ამოცანა 2: მოსწავლეებთან და მშობლებთან საუბარი თემაზე ,,ჰორმონების ომი“ მასწავლებელი, მოსწავლეები და მშობლები.
ამოცანა3: ინტერვიუ პირად საკითხებზე, მოსწავლეები შეძლებისდაგვარად გულახდილად უპასუხებენ თანაკლასელთა შეკითხვებს, ერთმანეთს გაიცნობენ სხვადასხვა კუთხით. მასწავლებელი,მოსწავლეები.
ამოცანა4: სტუმრის მოწვევა. სამოქალაქო განათლების პედაგოგი ისაუბრებს მოსწავლეებთან თემაზე: კონფლიქტი და მისი მოგვარების გზები. გაიმართება კითხვა-პასუხი სტუმარსა და მოსწავლეებს შორის. სამოქალაქო განათლების პედაგოგი, მასწავლებელი, მოსწავლეები.
ამოცანა5: აქტივობების ამსახველი ფოტო-ალბომის შექმნა,რომელიც აისახება პროექტზე. მასწავლებელი, მოსწავლეები.
ამოცანა 6: პროექტის პრეზენტაცია. მასწავლებელი,მოსწავლეები.
ხელისშემშლელი ფაქტორები: პროექტის განხორციელების ეტაპებზე შეიძლება გამოიკვეთოს რისკები და ხელისშემშლელი ფაქტორები
პროექტის შედეგები: მოსწავლები შეძლებენ ინდივიდებთან და ჯგუფებთან კომუნიკაციას, იქნებიან შემწყნარებლები, ეცოდინებათ როგორ გამოიყენონ საკუთარი უფლებები და არ შეზღუდონ სხვისი უფლებები.
პროექტის ხელმძღვანელი - მალინა გაბელაია
ბიუჯეტი: სკოლის წილი
პროექტის ვებ გვერდი/ბლოგი
სამუშაო გეგმა
საპროექტო საქმიანობები
|
პასუხისმგებელი პირი
|
ვადები, თვეების მიხედვით
|
• სამუშაო გეგმის შემუშავება • დავალებების გადანაწილება
|
მოსწავლე
მასწავლებელი
|
7.X.2019წ.
|
ინფორმაციის მოძიება
|
მოსწავლე
მასწავლებელი
|
8.X.2019წ.
|
დისკუსია ფილმის ჩვენება
|
მასწავლებელი
მოსწავლე
|
11.X.2019წ.
|
შეძენილი ინფორმაციების დახარისხება და პრეზენტაციისათვის მზადება
|
მოსწავლე
მასწავლებელი
|
14.X.2019წ.
|
კედლის გაზეთის და ბუკლეტების შექმნა
|
მოსწავლე
მასწავლებელი
|
21.X.2019წ.
|
პროექტის პრეზენტაცია
|
მოსწავლე
მასწავლებელი
|
25.X.2019წ.
|
შეფასება
პროექტის შუალედური და საბოლოო შეფასება:
მონიტორინგი/ შეფასება
|
ვის მიერ
|
როდის
|
რა კრიტერიუმებით
|
პირველი შუალედური მონიტორინგი
|
მასწავლებელი, მოსწავლეები
|
10.X.2019წ.
|
პროექტზე მიმდინარეობის პროცესში მოსწავლეებზე დაკვირვების ცხრილი
|
მეორე შუალედური მონიტორინგი
|
მასწავლებელი
|
17.X.2019წ.
|
პროექტის მიმდინარეობის მონიტორინგი
|
საბოლოო შეფასება
|
მოსწავლეები
|
25.X.2019წ.
|
პრეზენტაცია
|
პროექტის მიმდინარეობის მონიტორინგი:
პროექტის მონიტორინგისთვის საჭირო საქმიანობები
|
მონიტორინგის ინდიკატორები
|
თარიღი
|
1. ვამოწმებთ მოსწავლეების მიერ მოძიებულ ინფორმაციის სანდოობას
|
ვამოწმებთ მოძიებული ინფორმაციის, გამოყენებული ლიტერატურის, ინტერნეტსაიტების და სხვადასხვა წყაროების სანდოობას
|
9.X.2019წ.
|
2. ვამოწმებთ პროექტის მიმდინარეობის შესაბამისობას თემასთან
|
მათ მიერ მოძიებულ ინფორმაციას ვაკავშირებთ თემასთან და ვუკეთებთ ანალიზს
|
10.X.2019წ.
|
3. შედგა თუ არა ჯგუფის წევრებს შორის თანამშრომლობა
|
ვაკეთებთ ანონიმურ გამოკითხვას ჯგუფის წევრებს შორის
|
11.X.2019წ.
|
4. ართმევენ თუ არა დაკისრებულ მოვალეობებს თავს
|
ვაკვირდებით მოსწავლეებს, რამდენად ართმევენ თავს დაკისრებულ მოვალეობებს
|
18.X.2019წ.
|
5. იცავენ თუ არა დროის ლიმიტს
|
ვამოწმებთ პროექტის გეგმაში გაწერილ დროის ლიმიტს
|
23.X.2019წ.
|
პროექტის განხორციელების პროცესში მოსწავლეებზე დაკვირვების ცხრილი
დაკვირვების საგანი
|
კომენტარი
|
შედგა თუ არა თანმშრომლობა
| დიახ |
იყვნენ თუ არა მოსწავლეები მოტივირებულნი და რამ განაპირობა მოტივაცია | დიახ |
ჰქონდა თუ არა მათ შეხვედრებს პროექტის განხორციელებისას სისტემატური და საქმიანი ხასიათი | დიახ |
იყვნენ თუ არა ჯგუფში პასიური მოსწავლეები და რა იყო მათი პასიურობის მიზეზი. იმოქმედა თუ არა პროექტის განხორციელების პროცესმა მათ მოსწრებაზე | მოსწავლეები იყვნენ აქტიურები,პასიურობას ადგილი არ ჰქონია |
Комментариев нет:
Отправить комментарий